Esittelyssä Jyväskylä – Keljonkangas

Suomen suurin frisbeegolfseura Jyväskylän Liitokiekkoilijat (JyLi) järjestää kauden ensimmäisen Powergrip Pro Tour -kisan Jyväskylässä 6-7.5.2017.

Seura on aiemmin järjestänyt tukun SM-tason kisoja ja on hienoa saada Pro Tour nyt ensimmäistä kertaa Jyväskylään. Tästä alkaa räjähtävästi kesäkausi 2017!

Kisat järjestetään Keljonkankaan frisbeegolfradalla. JyLi on laajentanut radan 18-väyläiseksi syksyllä 2016. Aikaisempaa Pasi Koivun suunnittelemaa 9-väyläistä rataa pidettiin yhtenä vaikeimmista 9-väyläisistä radoista Suomessa.

Keljonkankaan nykyinen 2171 metrinen 18-väyläinen par 63 -rata tarjoaa muutaman avoimen väylän lisäksi mukavasti haasteita teknisillä ja korkeuseroja tarjoavilla metsäväylillä. Heti syksyllä uusi rata oli todella suosittu ja keräsi paljon kehuja monipuolisuudesta. Rataan ei näin ollen tehdä merkittäviä muutoksia Pro Tourin kilpailua varten.

JyLi toivottaa kilpailijat ja yleisön lämpimästi tervetulleeksi Jyväskylään!

Suomen parhaiden pelaajien saapuminen Keski- Suomeen ja Keljonkankaalle kiinnostaa varmasti yleisöä. Kisakeskuksesta löydät muun muassa PowerGripin myymälän, JyLin oman esittelypisteen ja muuta ohjelmaa.

Kilpailun tuloksia on helppo seurata liiton kisakoneesta ja paikan päällä halutulle väylälle pääsee nopeasti aluetta kiertävää pururataa pitkin. Alueen harrastajat pääsevät testaamaan kilparadan tiistaina 2.5. viikkokisoissa tai torstaina 4.5. parikisoissa. Perjantaina 5.5. rata on varattu yksinomaan kilpailijoiden harjoitteluun.

– Jani Saukko, kilpailunjohtaja –

Ratakartta