Helsinki – Tali 11.-12.5.

Kun Talin Tallaajat ry järjestää Prodigy Disc Pro Tourin avajaiskisat Talin frisbeegolfpuistossa, luvassa on perinteisiä menoja, uusia lähestymistapoja, rohkeita avauksia ja varmisteltuja putteja.

Entiselle kaatopaikalle jo 90-luvun puolella pystytetty rata on kokenut 20 vuodessa monet muutokset, mutta toukokuun pro-tourilla melkein kaikki on tutuilla paikoillaan: ykkönen on ykkönen, kakkosta vartioi portti ja numerointia lukuunottamatta rata voi tuntua jo tuhannesti tallatulta.

Silti ei kannata tuudittautua lihasmuistin varaan. Muutoksia tulee varmasti, ja jopa kokeneimmat Talin kävijät saavat varautua yllätyksiin, heittovalikoimaan laajennuksiin ja pelisilmään tarkennuksiin. Niin sanotut ratamestarin erikoiset – huonolla maulla ja kokeiluhengellä perustellut hankaloitukset – on jätetty pois, mutta pidennyksiä, kavennuksia ja jyrkennyksiä on luvassa.

Yksi on kuitenkin jo nyt selvää: Jokainen kunnialla kierroksensa hoidellut saa hymyillä kuin Talin aurinko toukokuussa.

Ensikertalaiset voivat aloittaa mielikuvaharjoittelunsa katsomalla vuoden 2017 Tali Openia.

Talin Tallaajat toivottavat sinut lämpimästi tervetulleeksi Taliin!

Kuva: Jari Huotari